Saturday, March 26, 2011



Masuk hari ni dah 27 hari aku bertugas di tempat baru.Huru- hara!...itulah ayat yang aku dengar sepanjang dah 7 tahun bergelar pendidik ni...semua urusan jadi kelam kabut..tak pernah berlaku di tempat lama...aku tak pernah meletakkan kesalahan aku ditangan orang lain..biarlah aku yang ambik tanggungjawab..semestinya aku merindui tempat lama..sekarang ni aku tengah bermuasabah diri..mencari punca semua yang terjadi...saat ni jugak aku merindui mak dan bapak aku...semakin jauh rasanya aku dengan mereka.keadaan yang menyebabkan aku begini.mak tak mahu duduk dengan aku..bapak dah ada haluan sendiri..

Aku kena bertukar watak disini.kena jadi manusia bengis..hakikatnya aku bukan begitu...serius buat kita jadi stress..La ni kena susun balik strategi..siapkan kerja yang semakin menimbun..settle part by part kata sifu aku...Priotize your priority kalau cakap Jawanya..

2 comments:

ckLah @xiiinam said...

Semoga dapat mengharunginya cikgu...lain sekolah memang lain cabarannya. ckLah sendiri baru merasainya...walaupun sudah 20 tahun bergelar guru.

Shaiful said...

terima kasih atas kata - kata semangat dari Cikgu Ramlah.dah lama tak berblog sebenarnya..ni baru nak aktif semula..