Monday, August 10, 2009

Pengorbanan

klang 22 Mei 2008... Aku termenung sejenak. berfikir adakah ini keputusan terbaik untuk aku buat. Akhirnya dengan tekad aku bersetuju dengan cadangan wife aku.. biar dia duduk di kampung membesarkan anak - anak.. sementara aku menumpukan perhatian penuh menuntut ilmu disini.. tak lama cuma 2 tahun.. itulah masa yang aku beri untuk aku habiskan pengajian di sini.. kalau nak dibiarkan wife dok umah( di Klang) .. takut dia boring lak.. aku boleh dibilang dengan jari masa duduk di umah. Balik kerja askar - askar ku dah siap dimandikan.. sementara tu tak tau bagaimana mereka bertempur dengan ibu mereka. untuk menghilangkan rasa boring ... wife aku tetiba create something yang tak pernah terkintas difikiran aku.. dalam tempoh berpantang anak ketiga dia dah plan buat bisness roti kat kampung.. dalam tempoh tak sampai setahun dia dah boleh buat macam - macam roti.. ( yang aku list dalam blog aku).. nak ajak duduk klang dia dah ada hobi baru dia .. jadi terpaksa bekorban untuk satu jangka masa setahun lagi...Inilah dinamakan pengorbanan..

No comments: