Wednesday, March 18, 2009

Catatan ni aku jumpa masa tengah cari nota untuk study.. catatan lama dari isteriku yang tercinta..

9 Jun 2005 12.40 tgh .

Hari ini genaplah 20 hari kelahiran Nur Addina kedunia menyinari kehidupan aku dan suami.20 hari jugalah kegembiraan menyelubungi setiap penjuru sanubari.

Nur Addinalah anak yang saiful tunggu selama ini.Begitu juga dengan diriku. wahai anakku ibu harap dikau akan menjadi seorang anak, insan dan hamba yang taat, beragama, berbudi bahasa ,menghormati dan bertimbangrasa dalam mengharungi hidup didunia ini .Tiada apa yang yang ibu harapkan daripadamu selain daripada engkau menjadi anak yang solehah dan sentiasa mendoakan kesejahteraan kedua ibu bapa mu.

Addina, ibu terlalu menyayangi dirimu. Sehingga tak sanggup rasanya jika dikau disakiti sedikitpun.Tapi Addina, dunia ini penuh dengan pancaroba dan onak berduri yang harus kau tempuhi walaupun kadangkala akan menyebabkan engkau kecundang . Ibu harap dan doakan agar engkau menjadi seorang insan yang tabah dan tidak mudah mengalah dan akan bangkit tatkala semua jatuh kebumi.

Addina , penghormatan itu penting untuk diraih. Untuk meletakkan dirimu ditempat teratas dan dihormati oleh orang lain.Oleh itu ibu harap penghormatan dan kesucian yang telah diberi oleh Ilahi sejak azali akan dikau jaga dan pertahankan

2 comments:

Melawis said...

Anak ibarat kain yang putih.

Fly said...

terharu bro..sungguh melankolik dan menyentuh jiwa..